Hoe kunnen we je helpen?
Trends
Wat wil de consument richting 2025? Trends verklaard vanuit het ritme van de Tijdgeest. Met vertaalslag naar jouw merk.
Merk
Wil je jouw merk Future-Proof houden, in een veranderende Tijdgeest? Behoefte aan een relevant MerkDNA?
Marketing Mix
Hoe vertaal je trends naar de Renovatie & Innovatie en naar Activatie & Communicatie?
Innovatie
Opzoek naar Trend-driven Innovatie? Naar concepten die gebouwd zijn op de behoeften en trends van de klant?
Strategisch
Ben je opzoek naar advies hoe jouw merk of organisatie Future-Proof te houden in een veranderende wereld?
Bloom’s bewezen modellen
8 ConsumerWorlds©
De behoeften van ieder mens, consument of klant zijn terug te brengen tot 8 oer-behoeften, vertaald naar deze 8 Behoeften Werelden. Vanuit iedere Behoefte Wereld kun je merken en concepten bouwen.
TijdgeestKaart©
De 8 Behoeften Werelden zijn geplaatst op een kaart ontwikkeld door Carl Jung. We kunnen vanaf de jaren ’50, naar het heden, naar 2025 laten zien hoe de Tijdgeest verschuift; welke Behoeften Werelden dan dominant zijn. Behoeften die dominant zijn vormen de trends.
MerkDNA©
Vanuit de 8 BehoeftenWerelden bouw je het MerkDNA. Waar 3 vragen centraal staan.
1. Wat is ons domein?
(Domein = License to Operate)
2. Waarom bestaan wij?
(Merk Purpose = Our answer to Win)
3. Hoe doen wij dat?
(Merk waarden= Our distinctive way)
Referenties
"Reeds meerdere malen heeft BLOOM ons geholpen bij NPD en bij het aanscherpen van onze merkpositioneringen van Koopmans en Dr. Oetker. BLOOM weet het blikveld te verruimen, heeft een scherpe kijk op zaken en weet met groot enthousiasme te prikkelen en te inspireren. Een aanrader!"
"Peter heeft zijn visie op de ontwikkeling van trends richting 2020 en 2025 aan ons gepresenteerd tijdens een bijeenkomst van Young Bouwinvest. Ik ben erg tevreden over methodiek die Peter gebruikt en daarmee de deelnemers inzicht heeft gegeven hoe ze zelf met trends aan de slag kunnen. Ik beveel Peter zeker aan, als trendwatcher voor partijen die niet alleen willen horen welke trends er gaan komen, maar ook zelf hiermee aan de slag willen."
"Peter is een energieke en enthousiaste persoonlijkheid, die trends op inspirerende wijze weet te presenteren. Een strategisch en conceptueel denker, die de maatschappelijke (food)trends uitstekend weet te vertalen naar de dagelijkse praktijk in de food business."
“Peter heeft voor al onze commerciële medewerkers een inspirerende presentatie gegeven waarin hij zijn tijdgeestvisie heeft toegelicht aan de hand van pakkende voorbeelden. zijn verhaal is erg positief ontvangen en heeft bijgedragen aan het op een andere manier kijken naar de maatschappij en de ontwikkelingen daarbinnen. Een aanrader voor teams die wat extra inspiratie kunnen gebruiken bij product- of propositieontwikkelingen.”
"BLOOM heeft een helder scherpe visie op de marketingtrends van de toekomst. Ze weten dit dermate helder te verwoorden, dat je als organisatie achterblijft met voldoende prikkeling en ideeën om de marketing strategie verder aan te scherpen. Geen abstract niveau, maar direct toepasbaar. Zeker aan te bevelen."
“Working with Peter has given me and the team a lot of inspiration going forward. I have seen a lot of trend presentations, but Peter's Zeitgeist view is not only inspirational, but also very concrete and offers guidance to improve ideas and plans.”
“Met veel genoegen werk ik namens de Rabobank regelmatig samen met BLOOM. Peter weet de grote lijn in alle trends te schetsen. Op overtuigende, heldere & inspiratieve wijze. Maar hij weet ook de vertaling weet te maken naar concrete toepassingen. Op praktische, passende & commerciële wijze. Deze combi van rode draad & concrete doorvertaling vind ik zijn grote kracht. Een tip voor alle marketeers !”
“In only one day with BLOOM we made a major step forward with our strategic intend. It was a great pleasure to work with BLOOM. The day was so effective due to a good preparation and dedication to have results after a full day. Next to structure, process and knowledge I found it particularly pleasant that we reached our goal by respecting each individuals opinion, the team was debating. As a spin off, the group accepted the outcome automatically. It was a great added value for us!”
"Met behulp van de inspirerende tijdgeest presentatie hebben wij onze inzichten en concepten op een onderbouwde manier "future proof" gemaakt."
“Peter heeft ons op een zeer aansprekende en professionele manier geholpen bij de positionering van Dock Four, een geheel nieuw wand decoratie concept. De aanpak was zeer doelgericht en inspirerend. Peter is een kundige consultant en een aardige vent.”
" Waar veel bureaus voornamelijk kijken naar het verleden, ligt de toegevoegde waarde van BLOOM in de focus op de toekomst. Van grote waarde om de positionering van een bedrijf toekomstbestendig vorm te geven. Niet alleen bruikbaar voor deze case, de inzichten kun je ook gebruiken voor vele andere vraagstukken waar je als vooruitdenkend bedrijf mee te maken krijgt!"
“BLOOM heeft mij geholpen het merk Koopmans zodanig aan te scherpen, dat het weer sterk staat voor de toekomst, zonder daarbij de eeuwenoude brand heritage uit het oog te verliezen. Ik geloof sterk in zijn BrandBLOOM model waarbij een merk wordt gepositioneerd tegen de achtergrond van de tijdgeest. Daarbij is BLOOM sterk in de doorvertaling van een gekozen positionering naar innovatie- en communicatiestrategie.”
“BLOOM heeft me met Unox een aantal keer geholpen op het gebied van merkstrategie en innovatieplannen. De kracht van Bloom zit voor mij in de eenvoud en scherpte van het BrandDNA-model en de inzichtgevende Consumer tour. Met name de manier waarop in deze tour de Tijdgeest en de behoeftes in beeld worden gebracht is, ook door de mooie, up-to-date voorbeelden enorm inspirerend.”
“BLOOM heeft de directie van DLL Nederland meegenomen in de klant trends tot 2020. Waarna via een dynamische sessie deze trends vertaald zijn in strategische keuzes voor DLL. De kennis en expertise van BLOOM zorgde voor de juiste diepgang in de discussies met een mooi werkbaar eindresultaat tot gevolg!”
"Tijdens een bijeenkomst over innovatie gaf BLOOM een boeiende uitzetting over de tijdgeest van de afgelopen jaren, waarin we ons nu bevinden en waar we naar toe gaan.BLOOM heeft een perfecte link tussen ons thema innovatie en inspiratie gelegd, aangevuld met voorbeelden uit de verpakkings industrie. We zouden graag nogeens vaker met hun van gedachte willen wisselen."
"De aanpak van BLOOM is erg effectief, door de creatie van een haalbaar en concreet concept, alsmede te borgen dat dit concept aansluit en past bij het merk. BLOOM is erg bekwaam in het stimuleren maar vooral in het snel analyseren en structureren van informatie, waardoor creatieve sessies de juiste focus houden. Ik zal BLOOM voor iedereen willen aanraden die op zoek is naar een innovatieve manier van conceptontwikkeling dat concreet is en draagvlak heeft binnen de organisatie."
"Middels de workshops hebben we het onderscheidend vermogen van de merken CoolBeste en DubbelFrisss helder in kaart kunnen brengen, waarna een mooie en scherpe positionering volgde. Hiermee hebben we een belangrijke basis gelegd voor de verdere uitwerking van de strategie. BLOOM’s inspirationele kennis, strategisch denken en begeleiding waren hierbij erg waardevol."
“Mijn ervaring is dat BLOOM een heldere visie heeft over de toekomstige trends en inzicht heeft in het Hizi Hair merk. In 2010 heeft BLOOM actief meegewerkt in het proces om het merk af te stemmen op de toekomstige wensen van haar medewerkers en de consumenten”
“Bloom heeft ons zeer goed geholpen om een beter inzicht te krijgen in het merk DNA van Robeco. In het bijzonder wat betreft de rol binnen ons directe distributie kanaal. Hun Tijdgeest model heeft ons ook geholpen om de juiste keuzes te maken voor de toekomst".