Wat zijn onze laatste publicaties?
The new drivers for food consumers
This artcile was published in January 2022 on Nutrition Investor. When buying food products, consumers are generally driven by 3 key consumer needs: taste, price and convenience. But entering a new zeitgeist period (a new dominant mentality in society), these three...
The logic behind consumer trends
As introduction to my trend presentation about consumer and category trends at the Global Pets Forum, I wrote an article about my Zeitgeist trend model and trends. Link to the article, click here.
Interview – Personalised Nutrition
Ter introductie van mijn trend presentatie over Personalised Nutrition op de Anuga Food Fair in Cologne, werd ik geïnterviewd over mijn werk en trends. Lees hier het interview.
Discover the logic behind food trends
Shifting consumer preference for food and drink products can be determined and projected by using the zeitgeist model. Changing consumer preferences and food trends don’t just happen by accident. Food trends are driven by the fixed cycle of the zeitgeist, the...
Post-Corona Kompas: 6 Top Consumer Trends
De afgelopen periode heb ik 3 artikelen gepubliceerd op Marketing Tribune over: Wat wil de consument Post-Corona? Het Post-Corona Kompas is een must-have voor je plannen, richting voor je innovatie en inspiratie van je team. Het Kompas helpt je om de nieuwe tijdgeest...
Post-Corona Kompas 3
Het derde en laatste Post-Corona Kompas gepubliceerd in Marketing Tribune. Het Post-Corona Kompas geeft richting en duiding in deze onzekere tijd. Het geeft inzicht in belangrijke consumenten trends en merk kansen Post-Corona. In dit Post-Corona Kompas wil ik vanuit...
Post-Corona Kompas 2
Het tweede Post-Corona Kompas gepubliceerd in Marketing Tribune. Het Post-Corona Kompas geeft richting en duiding in deze onzekere tijd. Het geeft inzicht in belangrijke consumenten trends en merk kansen Post-Corona. In dit Post-Corona Kompas wil ik vanuit de...
Smart Wellbeing
Mijn column voor het magazine JIJ JGZ! Hét blad voor de jeugd gezondheid zorg professional. Al zo’n 20 jaar houd ik me bezig met de veranderingen in de samenleving en de vertaalslag naar cliënten trends. Trends zijn geen toeval maar worden voortgedreven door het ritme...
Post-Corona Kompas 1
Het eerste Post-Corona Kompas gepubliceerd in Marketing Tribune. Het Post-Corona Kompas geeft richting en duiding in deze onzekere tijd. Het geeft inzicht in belangrijke consumenten trends en merk kansen Post-Corona. In dit Post-Corona Kompas wil ik vanuit de...
Post-Corona Kompas: Interview
In Marketing Tribune stond dit interview over mijn Post-Corona Kompas. We leven in onzekere tijden. We verschuiven naar een Post-Corona periode met nieuwe consumententrends. Het Post-Corona Kompas is voor iedere marketeer die op zoek is naar duiding, naar een...
Wat wil de consument? Foodtrends 2025
Trends moet je continu volgen en vertalen naar je merk en innovatie om future-proof te blijven. Op weg naar 2020 is het verleidelijk om er extra bij stil te staan, vandaar deze trend inspiratie. Als Zeitgeist trendwatcher en strateeg vertaal ik trends naar...
Podcast: Waar zijn de Food trends van 2025?
In de podcast-serie Crunch interviewt journalist Marcus Polman movers & shakers uit de wereld van food en marketing. Met vandaag Peter Heshof, die jarenlang in marketingfuncties werkte voor hij zijn eigen trend & marketingbureau Bloom startte. Hij belicht...