Wat zijn onze laatste publicaties?
Deel alle ruimtes in je huis behalve je slaapkamer
Peter Heshof is mede-oprichter van BeesSpots en wil daarmee de volgende stap zetten in de deel-economie. Na het delen van de boormachine (Peerby), je auto (SnappCar) en je complete huis (Airbnb) introduceert BeesSpots het delen van de ruimtes in jouw huis.
Human, Flex-human, Super-human
In mijn Tijdgeest trendvisie 2020 -2025 benoem ik meerdere trends, zoals Natural Goodness, Best Basics, Casualness en Blurring. In dit artikel wil ik me graag richten op drie ontwikkelingen die allen draaien om de mens, namelijk: Human, Flex-human en Super-human. Voor...
4 steps to build a meaningful brand
Marketing is not about brands; it’s about people! The Zeitgeist development from the I-era to the We-era has implications for brands and marketers. In the upcoming years, brands should not focus on the “me, myself and I” (brand image,) but on the We-side (brand...
The new psychology of success
Published in SecondSight magazine In the coming years, disruption and transformation will continue to be part of our lives. Change accelerated by new technology will be the only constant factor. People who adjust easily to new situations will do well in the new...
Consumenten trends 2015 – 2020
Daar waar jonge creatieve mensen uit de hele wereld samen komen zie je de eerste uitingen, tekenen en producten van de veranderende tijdgeest. Daarom maakt Peter Heshof ieder jaar een trendreis naar deze plekken. Dit jaar gaat de reis naar San Francisco, Los Angeles...
Video: Top Consumer Trends
Peter Heshof has defined the following 6 Consumer trends for Brands: - Flexible Mindset - Best Bascis - Good & Inspiring Food - Humanization - Taking Control - Colorful Life These trends are based on Bloom's on-going Zeitgeist trend research and Peter recent trend...
Foodtrends 2015 – 2020
Zeg wat je eet en ik weet wie je bent. Wat je in je mond stopt zegt iets over de waarden die je belangrijk vindt in het leven. De rol van food heeft zich verbreed van voeder en verbinder naar een manier om te laten zien waar je voor staat. Eten is een concurrent...
Wat is het geheim van Lidl’s succes
Lidl is een groot succes, ze groeien ieder jaar en veel sneller dan de markt. Met in 2013 een marktaandeel richting de 9%. Je zou denken dat komt, in een tijd van economische crisis, door hun hard discount formule. Echter de hard discounter Aldi daalt al jaren in...
Authenticiteit is voorbij
Het tijdperk van 'Ik Hou van Holland', 'Boer Zoekt Vrouw', Jan Smit en Frans Bauer loopt op zijn eind. De huidige tijdgeest verlangt naar vernieuwing, ontdekking en verse inspiratie met nieuwe smaken en tonen. Met de nieuwe tijdgeest zal ook de megatrend...
Marketing draait niet om merken, maar om mensen
In zijn eerste artikel voor onze rubriek De Ontwikkeling schreef MarketingTribune-columnist en oprichter van trend & marketingburo Bloom Peter Heshof over de tijdgeestverschuiving van het Ik-tijdperk naar het Wij-tijdperk en de gevolgen daarvan voor merken en...
Van Ik naar Wij
In zijn eerste artikel voor onze rubriek De Ontwikkeling schrijft MarketingTribune-columnist en oprichter van trend & marketingburo Bloom Peter Heshof over de tijdgeestverschuiving van het Ik-tijdperk naar het Wij-tijdperk en de gevolgen daarvan voor merken en...
The maker movement
Als trendwatcher en merkstrateeg maak ik ieder jaar een trendreis om nieuwe inzichten op te doen voor mijn trendonderzoek. Vorige keer bezocht ik China waar sprake is van een booming economie. De economische situatie in het Westen is geheel tegenovergesteld. Omdat de...